K歌情人這部電影
在HBO播了好幾回
看了又看
愛情這回事~不就是那樣
是你的跑不掉
不是你的怎麼追都追不到
但是只要徜開心霏
真愛還是會跟著你的


Way Back into Love重新找到愛  
                                                                                                                 


(男聲)Hugh Grant休葛蘭
(女聲)Haley Bennet海莉班奈特




I've been living with a shadow overhead 
我一直活在陰影蓋頂的日子


I've been sleeping with a cloud above my bed 
我一直睡在烏雲籠罩的床上

I've been lonely for so long 
我已寂寞許久

Trapped in the past, I just can't seem to move on 
被往事所困而無法向前




I've been hiding all my hopes and dreams away 
我一直深藏著希望與夢想


Just in case I ever need them again someday 
以防哪天我會再用到

I've been setting aside time 
我一直撥出一些時間

To clear a little space in the corners of my mind 
去空出心靈角落裡的一些空間




All I want to do is find a way back into love 
我只想重新找到愛



I can't make it through without a way back into love 
若沒找到愛日子將撐不下去

Oh oh oh
喔喔


I've been watching but the stars refuse to shine
我一直留心觀察卻發現繁星不再閃耀

 
I've been searching but I just don't see the signs 
我一直去找尋但就是看不見蹤跡


I know that it's out there 
我知道它就在那某處


There's got to be something for my soul somewhere 
在某處一定有著什麼能開啟我的心靈

I've been looking for someone to shed some light 
我一直尋覓著誰能散發一些光芒給我


Not just somebody just to get me through the night 
而不是找個某人只能陪我過夜


I could use some direction 
我會利用一些方法


And I'm open to your suggestions 
並也接受你的建議


All I want to do is find a way back into love 
我只想重新找到愛

I can't make it through without a way back into love 
若沒找到愛日子將撐不下去

And if I open my heart again
 而如果我再一次敞開心房


I guess I'm hoping you'll be there for me in the end 
我想我會希望你能陪我到最後

There are moments when I don't know if it's real 
某些時候我感到如幻似真

Or if anybody feels the way I feel 
或許有人也和我有一樣感受

I need inspiration 
我需要一些鼓舞


Not just another negotiation 
而不是只要逢迎妥協

All I want to do is find a way back into love 

我只想重新找到愛


I can't make it through without a way back into love 
若沒找到愛日子將撐不下去

And if I open my heart to you 
而如果我再一次敞開心房

I'm hoping you'll show me what to do 
我希望你能教我怎做


And if you help me to start again 
如果你願意幫我重新開始

You know that I'll be there for you in the end 
你知道我會陪你到最後



MV
http://tw.youtube.com/watch?v=3qAM2zRE3GI

arrow
arrow
    全站熱搜

    moo 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()